وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد 
سرخط خبرها

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۱ آبان) چه گذشت؟ | تغییر نام خیابان ابومسلم احمدآباد به نام شهید هادی مسلم+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۰۳۲۵
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز (۱ آبان) چه گذشت؟ | تغییر نام خیابان ابومسلم احمدآباد به نام شهید هادی مسلم+ فیلم
نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس امروز دوشنبه یکم آبان‌ماه در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس  که امروز دوشنبه یکم آبان‌ماه در مشهد برگزار شد، در جریان بررسی دستور جلسات ، لایحه نامگذاری ۴ معبر شهری به نام شهدای گرانقدر در دستورکار قرار گرفت که با رای اعضای شورای شهر، تصویب شد.

 تصمیم‌گیری‌ها و سیاستها بر اساس آمار و ارقام باشد

امروز ایمان فرهمندی  نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با محکومیت تداوم حملات وحشیانه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی و به شهادت رساندن مردم بی‌پناه و مظلوم فلسطین و نوار غزه، اظهارکرد: نیروهای وحشی رژیم صهیونیستی با حمله به بیمارستان غزه و مدرسه و سایر مراکز تجمع مردم عادی و به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان اوج رذالت و حرامزادگی خود را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار کرد: دشمنان باید بدانند فرزندان جبهه حق و مقاومت همانند گذشتگانشان در راه آرمان‌های انسانی و آزادی برون‌ستیزی هیچ بیمی به خود راه نمی‌دهند و با خون خود درخت تنومند مقاومت را آبیاری و مسیر ظهور حضرت صاحب زمان را تسهیل و فراهم می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به یک آبان ماه، گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، افزود: این روز را به همکاران خود در شورای اسلامی در کمیسیون برنامه و بودجه و همین طور به همکاران در شهرداری در معاونت برنامه ریزی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز تصمیم‌گیری‌ها، سیاست گذاری‌ها و برنامه ریزی‌ها مورد توجه است از جمله اتفاقات ارزشمند در این خصوص افتتاح رصد خانه شهری بود. آمار و ارقام در تصمیم گیری‌ها کمک می‌کند و تصمیمات باید براساس این مستندات و به صورت علمی باشد.

وی ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) ادامه داد: این امام بزرگوار دارای مکارم و عظمت اخلاقی خاصی بودند. دوست و دشمن شیفته ایشان بودند و این ویژگی از آشکارترین جلوه شخصیت آن حضرت بود.

فرهمندی با اشاره به سوم آبان ماه سالروز رحلت عالم فاضل و پرهیزکار حضرت آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی ادامه داد: او انسانی وارسته و با کوهی از معرفت و دانش بود. 

وی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) گفت: در روز‌های گذشته کامل‌ترین و ویژه‌ترین مجموعه پارک‌های مختص بانوان در بوستان وکیل آباد به بهره برداری رسید. خرسندیم این مجموع به مساحت هفت هکتار به پارک‌های ویژه بانوان اضافه و افتتاح شد.

شهردار مشهد دوباره تذکر گرفت

در ادامه این جلسه، رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد به شهردار مشهد مجدد تذکر داد. 

مجید دبیریان عنوان کرد: آقای شهردار قرار نیست تذکراتی در این جلسات داده می‌شود را فقط بشنوید و بعد بروید. شما به نمایندگی از مردم و دغدغه‌مند نسبت به شهر باید تذکرات را گوش کرده و عمل کنید. 

وی تاکید کرد: من همچنان پاسخی از تذکرات هفته گذشته خود دریافت نکرده‌ام. 

این عضو شورا ادامه داد:، با پیگیری شورای شهر و ریس کمیسیون ورزش و جوانان تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد برکت منعقد شد که این تفاهم‌نامه مصوب شده است. 
شورا پیگیری‌های متعددی کرده است. علیرغم‌پیگیری‌ها و درخواست‌ها و اعلام امادگی‌بنیاد برکت برای اجرای تفاهم‌نامه بیان شده، متاسفانه هیچ اقدام عملی از جانب تیم شما صورت نگرفته است. حتما تا پایان هفته آینده آخرین وضعیت در این‌خصوص را به‌ما اعلام‌کنید. 

وی ضمن اشاره به وضعیت نابسامان سازمان‌ها و شرکت‌های ذیل معاونت حمل و‌نقل، خاطر نشان کرد:  سازمان‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی، پایانه‌ها و شرکت توسعه و ارتباطات ترافیکی همچنان مدیرعامل ندارد و‌ با سرپرست اداره می‌شود. آیا با وجود ظرفیت‌ها در بدنه شهرداری و در خود این سازمان‌ها گذاشتن یک مدیر توانمند سخت است؟ اعتراضات متعددی از این سازمان‌ها وشرکت‌ها به ما رسیده است. هرچه زودتر تکلیف مدیران عامل این شرکت‌ها را مشخص کنید.

مصوبات

لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر تصویب شد 

طبق این لایحه شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر به شرح ذیل اقدام کند.

در منطقه۶ معبر فرعی شهید مفتح شرقی ۲۹ واقع در بلوار شهید مفتح شرقی با حفظ شماره به نام شهید یحیی باخدا کاریز بالا، منطقه ٨ معبر فرعی آیت الله خامنه‌ای ۱۴ واقع در شهید اندرزگو ۱۲ با حفظ شماره به نام برادران شهید رضوی (سید مرتضی، سید جمال و سید کمال) و در منطقه ١٠ معبر فرعی بهورز ۳ واقع در شهید فلاحی ۷ با حفظ شماره به نام شهید نعیم لامی و در منطقه یک تغییر نام معبر فرعی ابومسلم واقع در احمدآباد به نام شهید هادی مسلم نامگذاری شود.

لایحه دو فوریتی اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت تصویب شد.

در راستای لزوم ایجاد دسترسی مناسب به منظور توزیع ترافیک بین معابر و با توجه به آسیب‌های ترافیکی اجتماعی و امنیتی ناشی از عدم دسترسی به مراکز آموزشی، بازگشایی معبر ۱۲ متری مجتمع آموزشی المهدی واقع در خیابان مفتح شرقی ۲۹ در دستور تملک و اجرا قرار گرفته است. بر همین راستا با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده و مذاکرات مکرر با مالکین زارعین و متصرفین تاکنون نتیجه‌ای جهت توافق و صلح با ایشان حاصل نشده است؛ لذا شهردار مقدس در نظر دارد با توجه به وجود فوریت و به منظور سرعت بخشیدن به اجرای طرح یاد شده، نسبت به اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت در خصوص میزان در مسیر ملک یاد شده اقدام کند.

براساس این لایحه شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود با توجه به فوریت طرح بازگشایی معبر ۱۲ متری مجتمع آموزشی المهدی واقع در خیابان مفتح شرقی ۲۹، نسبت به تملک میزان در مسیر عرصه ملک و نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مطابق نقشه و کروکی اقدام کند.

قلندر شریف شهردار مشهد در خصوص این لایحه اظهار کرد:یکی از راه‌های حوزه زمین‌خواری در خارج از محدوده شهر همین بود که قطعه‌ای از زمینی را وقف می‌کردند و مردم را گول می‌زنند که زمین‌های اطراف را بخرند.

وی افزود: البته این زمین که مدرسه در آن واقع شده دارای طرح تفضیلی است و هم کاربری اراضی و هم کاربری مدرسه مشخص است، اگر ماجرا غیر از مدرسه بود شهرداری وارد نمی‌شد و هزینه نمی‌کرد، زیرا این اتفاق در حاشیه شهر رخ داده است لذا خواهشمندم در خصوص این لایحه توافقات لازم انجام شود.

در بخش دیگری از این جلسه لایحه تسویه بخشی از مطالبات بانک شهر از شهرداری مشهد تصویب شد.
براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به منظور تسویه بخشی از تسهیلات و بدهی‌های شهرداری به بانک شهر نسبت به اجرای قرارداد اقدام کند.

محمد هادی محمدی مقدم معاون شهردار، رییس سازمان اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی گفت: هزار میلیارد بدهی به بانک شهر داریم که قصد داریم ١٢٨ میلیارد تومان را در غالب این زمین هشت هزار متری تهاتر کنیم.

مجید طهوریان عسکری عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: زمین را به قیمت بالاتر بفروشیم و پول نقدی به بانک بدهیم یا قیمت زمین ممکن است افزایش داشته و بهتر از قبل از تحویل به بانک کارشناسی شود. 

در ادامه مجید دبیریان رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد به شهردار مشهد گفت: فروش املاک توسط شهرداری کار خوبی نیست بهتر از مولد سازی انجام شود
و گاهی به خاطر سر رسید تعهدات به بانک‌ها مجبور به تهاتری زمین هستیم.

مجید نژادحسین عضو شورای اسلامی ادامه داد: اگر این لایحه تصویب نشود، شهرداری باید روزی ٢٠٠ میلیون تومان جریمه بدهد و تا کنون ۶ میلیارد تومان به شهرداری خسارت وارد شده است.

تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در بلوار نماز

در ادامه لایحه تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در بلوار نماز تصویب شد؛ لذا به شهرداری مشهد اجاره داده می‌شود نسبت به تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان و تعیین ارگان آن و انتقال زمین و پروانه به صندوق برای زمین متعلق به شهرداری واقع در حاشیه بلوار نماز به متراژ ۴ هزار ٩٩۶ متر مربع بر اساس پیش‌نویس پروانه و ضمائم پیوست با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادر اقدام کند.

مجید طهوریان عسکری عضو شورا تذکر داد و ادامه داد: در رفتار‌ها تناقض وجود دارد لایحه‌ای برای مسئله آبکوه و بسته‌های تشویقی در جلسه کاری بررسی شد، اما در دستور کار صحن نیامد. چه کسی از بیرون به شما فشار آورده چرا یک موضوع در دستور کاری بوده، ولی در جلسه علنی نبود، آیا شورا نمی‌خواهد مسئله آبکوه را حل کند. مسئله آبکوه را دو سال است درحال پیگیری هستیم، اما در سازمان بازآفرینی و شهرداری منطقه یک اتفاقاتی رخ می‌دهد که مسئله آبکوه حل نشود.

ایمان فرهمندی نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ گفت: اختلاف نظر بین دو کمیسیون وجود داشت و قرار است در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان اعضای شورا در خواست برگزاری جلسه غیر دادند، اما با وجود تصویب این درخواست پس از تذکرات فراوان اعضای شورا مبنی بر اجرای این پیشنهاد نائب رییس شورای اسلامی حاضر به برگزاری جلسه غیر علنی نشد و ایشان ختم جلسه را اعلام کرد.

مصوبات نود و سومین جلسه علنی شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبات نود و سومین جلسه علنی شورای شهر پرداخت.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نود و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارکرد: در ابتدای جلسه، لایحه نامگذاری ۴ معبر شهری به نام شهدای گرانقدر اسلام در دستورکار قرار گرفت که با رای اعضای شورای شهر، تصویب شد.

وی افزود: لایحه دو فوریتی اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت از دیگر مصوبات این جلسه بود که تصویب شد. سپس لایحه تسویه بدهی شهرداری مشهد بابت مطالبات بانک شهر بررسی و با نظر اعضاء مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: دستورکار دیگر این جلسه، تصویب تاسیس صندوق زمین و ساختمان در بلوار نماز بود که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس رسید.

وی تاکید کرد: آخرین دستور به پیشنهاد تعدادی از اعضای شورا برگزاری جلسه غیر علنی بود که در اولین فرصت جلسه فوق العاده را جهت بررسی برگزار خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->